2016. október 15., szombat

Te szopatsz? Izé, te szopatol?

- Te szopatsz? - kérdezte egyszer szabóattila amikor Nimród kb 6 hónapos lehetett, s éppen az alkohol mentes söröcskémet kortyolgattam valamelyik teraszon, az anyutól kapott egy órás kimenőmkor.
- Hogy mi van? - kérdezek vissza értetlenkedve...(mi a bús bánatot akarhat vajon kérdezni ez az Ati?)
- Izé, te szopatol?
- ??? - még mindíg fogalmam sincs, hogy mit akarhat ebből kihozni.
- Hát te úgy szopatod a gyereket? - teszi fel szerinte helyesebben a kérdést. :P
- Ahhh, :)))))) hogy szoptatok e? Igen, igen, hát persze.

Bizony, bizony. S azután még kb 4 és fél évig egy huzamban. Mivel már babás voltam Boróval amikor Nimród még szopizott. Kb 2 hónap cici szünet volt a második babóca érkezéséig.
De nem bántam meg, nekik is jó volt, és nekem is ez a kis közös rituálé. Annyi, hogy most Béla issza a levét, hiszen ez az 5 szoptatással eltöltött év, ilyen éber alvást is jelentett számomra. Tehát, én kb egy éve tudok rendesen, nyugodtan aludni éjszaka, de azóta nagyon.:p Nem hallom meg ha a kicsik sírnak vagy hívnak, vagyis meghallom csak nehezen.
És ha már szoptatás rá is térek a bejegyzésem lényegére.
Ugyanis Anita kapott néhány faxa kis szoptatási tanácsot, s ezekből aztán akad bőven. Hiszen mindenkinek van egy, két praktikája, hiszen mindenki hallott már ezt, vagy azt, ami a szoptatással kapcsolatos,. .
Íme néhány gyöngyszem, melyek többségét nekem is mondták annak idején. S bizony, bizony nehezen tudtam őket nem szembe röhögni, vagy nem vissza kérdezni irónikusan vmi szintén nagyon okosat. :p Vagy pl, ha meg is tettem, ők tuti nem értették. :)) ami vicces is kicsit de közben meg elszomorító.

1. Egyél sok csokit, mert bele megy a csokiból a VITAMIN a tejedbe.
2. Egyél csokit, mert attól lesz édes az anyatej.
3. Öltözz fel, nehogy megfázzon a "mejjed" s elmenjen a tejed.
4. Ne legyél ideges, mert elmegy a tejed.
5. Ne sírj, mert elmegy a tejed.
6. Ne sírj, mert belázasodhatsz (:p ) és elmehet a tejed.
7. Tedd magasra a fejedet amikor alszol, nehogy az agyadra menjen a tej, mert akkor megbolondulsz. (Amúgy bebizonyítottan, Hodoson az egyik nő pont így járt,szóval a kispárnákat előnyben részesítő kismamáknak: !!! :p
Tehát már nem is tudom...én a szoptatás ideje alatt végig kispárnán aludtam, olyan közepes méretűn, és na, nem tudom, szerintem nekem nem ment az agyamra a tej, és meg sem bolondultam, vagyis...a múlt héten amikor egy olyan személy közölte velem, hogy szerinte én normálisabb vagyok mint sokan akik egyetemet végeztek, de közben köztudott, hogy ez az illető elég labilis alkat, mindenkivel modortalanul viselkedik, nem finomkodik, kimondja amit gondol, s mint kiderült állítólag még nyugtatókat is szed. Azonban az első találkozásunkat leszámítva amikor velem is nagyon, nagyon bunkón viselkedett, mostmár minden ok kettőnk között, s még így meg is dicsért. Én meg elgondolkodtam, hogy akkor most az  normális dolog e, hogy egy úgymond másoknak nem normális egyén, aki számomra meg mégis szimpi, ,,megdicsér,, , vagy én sem vagyok közben normális, mert kispárnán aludtam és az agyamra ment a tejem, csak közben meg azt hiszem magamról, hogy normális vagyok??? hmmmhmmmhinnnyeeee, :)) )
8. Egyél, hogy legyen tejed.
9. Egyél sokat, hogy még több tejed legyen.
10. Szoptatni csak 3 óránként szabad.
11. Szoptatni csak igény szerint szabad.
13. Teáztatni kell az újszülötett, mert az anyatej nem oltja a szomjat.

Huh most hirtelen ennyi jutott eszembe. Pedig még van bőven ilyen és ehhez hasonló.
Lényeg ami a lényeg mindenki tudja, hogy mit meg,hogy kell és mindenki témában van, vagy akar lenni, csak nem mindenkinek sikerül, amint az a legelső kis storymból is kiderülhetett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése